V minulé lekci jsme si ukázali správný sed, ale typů sedů je mnoho. V drezurních úlohách se jezdí převážně v pracovním sedu, nad skokem jezdec vždy sedí v lehkém skokovém sedu. Vždy záleží na situci a účelu.
Pracovní sed
Každý typ sedu má mnoho názvů, tento sed se také nazývá těžký, drezurní, vojenský nebo plný. Jezdec při něm plně zatěžuje hřbet koně a hýbe pánví v rytmu pohybu koně. Jezdec musí být velmi uvolněný, aby se přizpůsobil pohybu koně. Dříve se v tomto sedu jezdilo neustále a to dokonce i nad skokem (jak můžeme vidět na dobových malbách). Dnes se v tomto sedu jezdí většina drezurních úloh.
Lehký sed
Při lehkém nebo-li stehenním sedu se jezdec drží koleny tak, aby se zvedl ze sedla, přenesl těžiště více dopředu a odlehčil koni hřbet. Může se jednat o malé přizvednutí (v lehkém cvalu na jízdárně), lehký skokový sed (nad skokem) nebo o extrémní verzi používanou při dostizích. Tento sed se používá v rychlejších chodech, při skocích nebo při jízdě do kopce.
Poloviční sed
Jedná se o sed, který je něco mezi lehkým a pracovním. Jezdec přenese těžiště dopředu, ale nezvedne se ze sedla tolik, jako u sedu lehkého. Obecně platí, že kalhotami by se měl pořád dotýkat sedla. Tento sed se používá u remont (krátce obsednutý mladý kůň v základním výcviku) nebo u koní se slabým hřbetem.